زباله تر و خشک


چند وقتیه که از طرف شهرداری یه میان برنامه کارتونی جهت آموزش تفکیک زباله های خشک و تر از تلوزیون پخش میشه. حتما دیدین که منو به فکر فرو برد.
فکر کردم این مساله جداسازی زباله های خشک و تر ، یا مثلا پیام کاغذ زباله نیست ، وقتی حل میشه که مردم دیدگاهی شبیه احترام به نان و گندم ( و یا در بعضی جاها برنج ) بوجود بیاد . هنوز هم در بین ما خانواده هایی هستند که نان خشک را داخل سطل زباله نمی ریزند و برای آن جای جدائی در نظر می گیرند.( کاملا روشنه که بحث من اینجا در مورد اینکه چقدر از این نان به هدر می رود نیست)
بعد به خاطر آوردم تا همین چند سال پیش هم ، کسانی بودند که در سطح شهر با گاری پر از نان خشک و نمک می چرخیدند وغیره که به خاطر مسایل بهداشتی جلویش گرفته شد . اما فکر نمی کنم نحوه جمع آوری دیگه ای جاشو گرفته باشه.
در مورد زباله هم وضع به همین منواله ، ماموران شهرداری حتی اگه داخل ماشین ها هم زباله ها را از هم جدا بگذارند ( که این کار را نمی کنند ) در دید مردم همه را قاطی با هم جمع می کنند. پس چه لزومی دارد که مردم آنها را از هم جدا کنند شاید اگه ماشین های جمع آوری زباله های تر و خشک جدا باشه يا حتی مامورانش ، به زبون دیگه مردم ببینند که خود شهرداری هم به این موضوع عمل می کنه ، همکاری مردم بیشتر بشه. در هر حال من خوشحالم وقتی حتی پیشرفت های کوچک را می بینم. مثل وقتی که می بینم بچه های مدرسه کاغذ ها را داخل سطلی که مخصوص کاغذ است و توسط شهرداری به مدرسه ها داده می شود می ریزند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home